19 sierpnia 2016

Pudełko z maty bambusowej - DIY

Witajcie

Dzisiaj chcę Wam zaproponować i pokazać, jak fajnie można wykorzystać zwykłą matę bambusową. Zrobiłam z niej fajne pudełeczko/szkatułkę, które posłuży mi na kosmetyki czy różne drobiazgi. Koszt jej wykonania nie jest wysoki, a dzięki swojej kreatywności możemy stworzyć prawdziwe cudeńko, i to własnoręcznie. Zerknijcie koniecznie poniżej i może dacie się zainspirować:) 



Aby zrobić takie pudełko, potrzebne nam będą: 
  • mata bambusowa, taka z łączonych patyczków, te klejone nie będą się nadawać, 
  • gruba tektura, najlepiej z kartonowej skrzynki,
  • klej do drewna lub klej na gorąco,
  • nożyczki, kolorowy papier, klej do papieru,
  • sznurek, ówek, cyrkiel i linijka (choć niekoniecznie),
  • filc lub kawałek materiału ale niekoniecznie
  • różne ozdoby, aby nasze pudełko jeszcze fajniej się prezentowało: koraliki, muszelki, małe kamyczki itd.

1. Pierwszą rzeczą od której musimy zacząć to wymyślenie kształtu pudełka. Czy będzie to okrąg, jak ja zrobiłam, czy prostokąt, kwadrat bądź inny ciekawy kształt - to zależy od nas i od tego, do czego będzie nam służyło. Warto też wcześniej ustalić, czy ma mieć przykrywkę czy ma być bez niej.

2. Jeśli już to ustalimy, mierzymy długość maty aby wyciąć 2 potrzebne elementy z kartonu, które przykleimy do maty. Ja wybrałam okrągły kształt pudełka z zakrywką, więc potrzebowałam wyciąć 2 koła, które potem przykleję po obu stronach maty. 

Aby wiedzieć jaką szerokość kół wyciąć, musiałam skorzystać ze wzoru matematycznego na promień okręgu (jednak matematyka się przydaje w życiu:)) Kiedy już to zrobiłam, promień pomnożyłam przez 2, aby wiedzieć jaka ma być średnica koła. Znalazłam wtedy malutki talerzyk o takiej średnicy i odrysowałam taki rozmiar koła na kartonie (możemy też użyć cyrkla jeśli go mamy, wtedy bierzemy pod uwagę promień). Będą to boki naszej skrzynki.


Jeśli wybieramy kwadrat lub prostokąt, mamy wtedy łatwiej, bo wystarczy obwód maty podzielić na tyle, ile mamy boków. Jeśli chcemy skrzynkę z zakrywką, wtedy dzielimy na 4, jeśli ma być odkryta, wtedy na 3. Kiedy chcemy prostokąt, 2 boki wybieramy dłuższe. 

3. Swoje koła ścięłam z 1 strony, to będzie dno pudełka. Jli tego nie zrobimy, nasza okrągła skrzynka będzie się przewracała i huśtała, zaś ścięcie spowoduje, że będzie stabilna. Następnie obklejamy tekturę papierem kolorowym.


4. Wnętrze maty możemy obkleić filcem lub kawałkiem materiału, ja jednak z tego zrezygnowałam, ale jeśli chcemy takie pudełeczko przeznaczyć na biżuterię, będzie to fajny pomysł.

5. Zaczynamy klejenie kartonowych boków do maty i to najtrudniejsza część tworzenia naszej skrzynki. Jeśli używamy kleju na gorąco, będzie prościej, z klejem do drewna będzie ciężej, bo ten wolniej łapie. Raczę zacząć od spodu, czyli od części, które będą dnem. Boki pokrywamy klejem i dociskamy w odpowiednim miejscu na macie, następnie kleimy pozostałe 2 boki. Jeśli robimy skrzynkę z przykrywką, pamiętajmy, aby zostawić niedoklejoną górną cześć. 



6. Kiedy już klej utrzymuje naszą skrzynkę, pora na ozdobienie naszego dzieła. Użyłam kilku koralików i malutkich muszelek. Tutaj możemy się ponieść naszej kreatywności i ozdobić ją jak tylko chcemy, możemy użyć cekinów i różnych innych elementów dekoracyjnych.


Na boki tekturowych kół nakleiłam sznurek, by wyglądało to bardziej estetycznie. Zamiast niego możemy ponaklejać jakieś małe koraliczki i inne ozdoby. Wszystko to kleimy klejem do drewna lub klejem na gorąco.

 


7. Za pomocą koralików i sznurka zrobiłam zawieszkę do otwierania przykrywki.


8. Wycięłam jeszcze dodatkowe koło, które służy jako przegródka i będzie oddzielać różne drobiazgi. 


Nasza skrzyneczka jest gotowa. Jest naprawdę solidna, wytrzymała i bardzo praktyczna. Można przechowywać w niej różne drobiazgi, kosmetyki, ozdoby do włosów, biżuterię i  najróżniejsze rzeczy.

 

Jak podoba Wam się pomysł na taką szkatułkę? Może chcecie coś takiego wykonać?

Pozdrawiam serdecznie i miłego weekendu


28 komentarzy:

  1. świetny pomysł! Efekt końcowy naprawdę śliczny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zainspirowałaś mnie muszę sobie coś takiego stworzyć, piękna <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny pomysł :) Świetnie się to prezentuje!

    buziaki!
    teddyandcrumb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. świetnie wygląda takie pudełko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł :-) wygląda bardzo oryginalnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczny pomysł! Jeszcze nie widziałam czegoś takiego. I wyszło Ci naprawdę pięknie, ale ja już wiem, że Ty masz zdolności do takich różnych manualnych cudeniek 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Kreatywnie :) Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny efekt końcowy :) lubię takie własnoręczne projekty

    OdpowiedzUsuń
  9. ha jutro coś takiego stworzę:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda na pewno ciekawie, ale w moim wykonaniu byłoby katastrofą :D
    >FOXYDIET

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł, sama nie wpadłabym na coś takiego. Myślę, że w najbliższym czasie wykorzystam ten pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojej, super pudełko! Bardzo kreatywny pomysł i na pewno przyda się do trzymania wielu drobiazgów ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam 2 lewe ręce do robienia czegokolwiek samemu ale pomysł fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam robić sama tego typu rzeczy <3 cieszy mnie to bardziej niż zakup :D

    OdpowiedzUsuń
  15. fajne na przykład na pędzelki do makijażu

    OdpowiedzUsuń
  16. śliczna ta szkatułka, szkoda że jestem beztalenciem manualnym :-/

    OdpowiedzUsuń
  17. lol, bardzo piękna :) zrobię sobie i ja ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super! Efekt Twojej pracy z bambusem- WoW! Jestem pod wrazeniem talentu i kreatywnosci!

    OdpowiedzUsuń
  19. Z przyjemnością zrobiłabym coś podobnego :)
    Kochana jeśli możesz, kliknij w linki w najnowszym poście TUTAJ, dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetnie prezentuje się to pudełko! :) Pozdrawiam i obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super pomysł i wykonanie ! ;) Bardzo mi się podoba ;)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń