10 lutego 2016

Olejki w walce z problemami skóry głowy - łupież, przetłuszczanie, wypadanie włosów

Witajcie

Olejując włosy, często nakładamy go również na skórę głowy. Odpowiednio dobrany olejek pomoże nam w walce z różnymi problemami skórnymi tj.: wypadaniem włosów, łupieżem, wzmocnieniem wzrostu włosów czy zmniejszeniem przetłuszczania. Dziś chcę Wam zaprezentować parę olejków, które pomogą nam przy różnych problemach a dodając olejki eteryczne sprawimy, że będą one jeszcze bardziej skuteczne. Zapraszam do wpisu;)



Bardzo lubię olejki i stosuję je do ciała, twarzy, włosów (jak dobrać olej do włosów, pisałam tutaj) i oczywiście do skóry głowy. Dzięki temu pomogą nam na różne problemy skóry głowy. Najlepiej działające olejki na naszą głowę to:


1. Olej rycynowy - tani i dostępny w każdej aptece. Ma bardzo gęsta konsystencję i najlepiej połączyć go z innym olejem (np. migdałowym, kokosowym czy oliwą) aby łatwiej było go wmasować w skórę głowy i potem zmyć. Może przyciemniać włosy, więc nie jest polecany blondynkom. Stosowany na skórę głowy:
  • pobudza krążenie i przyspiesza wzrost włosów,
  • zapobiega wypadaniu,
  • zmniejsza przetłuszczanie. 

2. Olej łopianowy to ekstrakt z korzenia łopianu zmieszany z olejem roślinnym. Możemy kupić go w sklepach lub zrobić samodzielnie (suszony korzeń łopianu wkładamy do słoika i zalewamy 0,5 szkl. olejem, podgrzewamy w garnku z gorącą wodą i odstawiamy na ok 2 tyg.). Olej pomoże na:
  • wypadanie włosów,
  • w walce z łupieżem,
  • zmniejszy świąd skóry głowy.

3. Olej z czarnuszki ma wyjątkowe właściwości zdrowotne i kosmetyczne. Ten cenny olej jest droższy niż 2 poprzednie, ale jego zastosowanie na skórę głowy to
  • walka z wypadaniem włosów i łysieniem,
  • pobudzi wzrost włosów,
  • pomocny przy łupieżu.

1 łyż wybranego olejku wmasowujemy w skórę głowy. Możemy wykorzystać pojedyncze oleje lub zmieszać je ze sobą. Zaś dodając do mieszanki olejki eteryczne (2-3 kropelki) zwiększymy jej skuteczność. Zwróćmy tylko uwagę, by były do naturalne olejki a nie substancje zapachowe.

Przy wszelkich problemach skórnych (łupieżu, przetłuszczającej się skórze głowy, wypadaniu) nie trzymajmy olejków zbyt długo, maksymalnie do 1 godz. Obserwujmy też, czy nie wzmagają wypadania włosów, bo nie wszyscy tolerują oleje na skórze głowy lub nie wszystkie im służą. 
Przy łupieżu czy przetłuszczaniu, oprócz olejku eterycznego możemy dodać kilka kropel z cytryny. Warto również robić peelingi skóry głowy.


Możemy kupić również gotowe mieszanki różnych olejków, wzbogaconych ziołami przeznaczonych na dany problem naszej skóry. Przedstawię Wam kilka z nich:



1. Olejki łopianowe z Green Pharmacy z różnymi dodatkami: skrzyp - pomocny przy wypadaniu włosów, papryka czerwona - pobudza cebulki do wzrostu, z olejkami drzewa herbacianego i rozmarynu - łupież.
2. Olej łopianowy z ziołami - wypadanie włosów, łupież, swędzenie skóry głowy.
3. Oleje łopianowe z różnymi dodatkami - z podbiałem, nagietkiem, rumiankiem, z witaminami, ziołami - pomogą w walce z łupieżem, swędzącą skórą głowy, wypadaniem włosów.


4. Odżywczy olejek do włosów Agafii - olej łopianowy z dodatkiem innych olei i olejków eterycznych - pomaga w walce z łupieżem, swędzące, podrażnionej skóry głowy, wypadaniem włosów.
5. Vatika kokosowa - olejek do włosów z dodatkiem cytryny, henny i amli - stymuluje wzrost włosów, zapobiega wypadaniu, zapobiega łupieżowi. 
6. Khadi - olejek stymulujący wzrost włosów - połączenie naturalnym olei - kokosowy, rycynowy, sezamowy, amla, ekstrakt z rozmarynu i inne.


Indyjskie oleje z naturalnych składników, z duża ilością ziołowych ekstraktów i dodatków pomogą na wiele problemów skórnych. Zwróćmy uwagę, by były bez parafiny i w pełni naturalne.
 
7. Heenara - olej kokosowy z dodatkiem ziół i ekstraktów roślinnych - hamuje wypadanie włosów, pomaga w walce z łupieżem.
8. Sesa i dostępna od niedawna Sesa plus - olej kokosowy z ziołowymi ekstraktami - pomogą przy wypadaniu włosów, pobudzą do szybszego wzrostu, pomogą w walce z łupieżem i przetłuszczającymi się włosami.
9. Bringraj - olej kokosowy z ziołami i ekstraktami - pobudza wzrost, pomaga przy łupieżu, przetłuszczającej się skórze głowy. 

Stosowałyście któryś z tych olejków? Dały dobre efekty? Czy macie inne sposoby na problemy ze skóra głowy?
Pozdrawiam serdecznie 


Aby być na bieżąco z wpisami na blogu, 
polub go na FB.
 
Stosowany przeciw wypadaniu włosów, gdy pojawia się zbyt wczesne siwienie, wzmacnia cebulki, likwiduje łupież. Zapobiega rozdwajaniu się końcówek i przywraca włosom lśniący wygląd. - See more at: http://www.helfy.pl/wypadanie-wlosow/artykul/olejki-i-sposoby-olejowania-wlosow#sthash.hF6Q2lm2.dpuf

48 komentarzy:

  1. Chyba muszę spisać sobie na kartkę cały post heh

    OdpowiedzUsuń
  2. Kilka razy sam rycynowy próbowałam wmasować w skórę głowy... MASAKRA! Ani to tego wmasować się nie da, ani zmyć... Nie wpadłam na to by go z jakimś innym zmieszać xD Ale jednak boje się po tamtych przeżyciach :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak robiłam na początku, przez co długo go omijałam... ale mam ochotę na taką kurację dla skóry głowy aby wzmocnić cebulki włosów;) Może zacznij od małej ilości? :)

      Usuń
  3. U mnie oleje wzmagają wypadanie włosów, więc muszę skórę głowy omijać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie niektóre też, dlatego kiedy nakładam jakiś na skórę głowy, obserwuję czy nic się nie dzieje. Może i u Ciebie nie wszystkie wzmagają wypadanie?

      Usuń
  4. Używam aktualnie olej łopianowy z czerwoną papryką z GP i jest bardzo fajny, choć efektów WOW jeszcze nie robi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też go używałam i u mnie trochę pobudził wzrost, ale poza tym na włosach spisywał się przeciętnie;)

      Usuń
  5. Olej rycynowy uratował mnie przed wyłysieniem, a kokosowy jest świetny w mieszance z olejem lnianym :) Ale faktycznie trzeba uważać, co nakłada się na skórę głowy, jest ona bardzo wrażliwa. Przede mną jeszcze olejki indyjskie, bardzo chciałabym coś gruntownie przetestować w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja planuję kurację z olejem rycynowym;) Testowałam Sesę i u mnie sprawdziła się bardzo dobrze, mam ochotę na inne indyjskie, np Heenara;) Z chęcią poznam Twoją opinie, recenzję z testów:)

      Usuń
  6. Rycynowego solo bym nie użyła;) czasem go dodaję do mieszanek ale raczej w małej ilości bo przyciemnia włosy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Solo jest za tłusty i za gęsty. Ciężko byłoby go zaaplikować i potem zmyć;) Blondynki muszą z nim uważać;)

      Usuń
  7. Miałam z Green Pharmacy i Dabur Vatika z hibiskusem ( ten stosuje obecnie ) :)
    Wszystkie sprawdziły się świetnie ;) do tych z GP jeszcze wrócę :):):) są tanie, wydajne i dobre w działaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tej wersji z hibiskusem nie miałam a widziałam wpis u Ciebie i mnie zainteresował;)

      Usuń
  8. Miałam olejek Green Pharmacy, gdy wypadały mi włosy, ale nic nie zdziałał :(
    swoją drogą bardzo fajny, przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję;) Miałam też kiedyś olejek GP z olejem arganowym i tylko wzmocnił wypadanie, inne już były ok. Na każdego działa coś innego:)

      Usuń
  9. Oleje są świetne. Dzięki nim uratowałam moje poniszczone, wypadające w nadmiernych ilościach włosy. Zaczynałam od olejków z Green Pharmacy, a pózniej eksperymentowałam z olejami z ZSK. Kondycja moich włosów poprawiła się bardzo :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super że Ci pomogły;) Ja jeszcze nie zamawiałam z ZSK ale zamierzam, bo można wypróbować wiele olejków w małych pojemnościach a nie kupować cała buteleczkę;)

      Usuń
  10. Kolejny post, do którego jeszcze nie raz wrócę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. wspaniały post - przyda mi sie szczegolnie ze wlasnie olejki do wlosow sa na moim celowniku teraz. dzieki za tą prace:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że komuś kto ma problem z włosami ten post okaże się bardzo pomocny;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super pościak ! :) Wybrałam dla siebie olej z czarnuszki. :)
    pozdrawiam ciepło i zapraszam na:
    www.vvbre.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję;) Czarnuszkowy jest też świetny do twarzy, zwłaszcza tłustej czy mieszanej;)

      Usuń
  14. olej rycynowy mam ale niestety włosy blond też mam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rycynowy zawsze można użyć dla wzmocnienia paznokci czy rzęs;)

      Usuń
  15. mi olejki indyjskie kompletnie nie służą...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wypróbowałam narazie 1 ale bardzo przypadł mi do gustu;) Każdemu służy co innego;)

      Usuń
    2. no u mnie to ŁZS rządzi;p

      Usuń
    3. Nie znam tego problemu i nie wiem co mogłabym polecić...

      Usuń
  16. Ja wierzę w olejki, ale takie czyste nie w postaci kosmetyków. Ale wiem, że fryzjerzy bardzo negatywnie patrzą się na nasze eksperymenty włosowe, wyciskając nam coraz to nowsze wydania kolejnych chemicznych substancji. Natura to natura!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama też bardzo lubię naturalne sposoby na piękno i zdrowie;) Olejki uwielbiam za to, że są mega wszechstronne, bo można używać na włosy, do ciała, do twarzy;)

      Usuń
  17. Super wpis:) szkoda tylko, że u mnie niestety oleje na skórę głowy kompletnie się nie sprawdzają. Miałam kilka podejść i muszę pozostać przy stosowaniu ich na długość:(

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję;) A szkoda, ale i u mnie też niektóre olejki powodują wypadanie włosów i ogólnie nie służą zaaplikowane na skórę. Może i u Ciebie jakiś inny rodzaj by się sprawdził?

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja również, włosy i skórę głowy też;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Czyli łopianowy jest dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest dobry na wiele problemów i dodatkowy plus, że można go kupić w miarę tanio;)

      Usuń
  21. bardzo przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawy wpis. Ostatnio coraz cześciej słyszy się o dobrym wpływie oleju na włosy, między innymi na stronie https://mejores-suplementos.es/4-aceites-para-ayudarle-a-luchar-contra-la-caida-del-cabello/ można o tym przeczytać :) Polecam wam tutaj zajrzeć w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń